(English below)
Nog 3 nachtjes slapen tot de derde lipo. En zoals altijd kan het bij ons weer niet gewoon gaan. Vorige week brak ineens de achterkant van mijn voortand weg, dus weer twee tandartsafspraken. Vandaag moest Ron terug naar de pijnpoli voor nieuwe injecties in zijn rug in de hoop dat ze deze keer weer langer werken. Begin september moet hij ook nog voor een darmonderzoek, waar ik nu verder alle voorbereiding voor doe. Ondertussen zijn we bezig met een stukje huisverbetering plannen; eindelijk een nieuw kozijn in de slaapkamer en deur naar het dakterras. Om maar niet te spreken over alle ‘normale’ dingen die tijd vragen. Afijn, druk druk druk. What’s new?
Ik ben bezig met de laatste voorbereidingen. Vragenlijsten van de kliniek ingevuld. Geld overgemaakt van de speciale spaarrekening. Nu wachten tot het op de betaalrekening staat, dan daglimiet aanpassen, 4 uur wachten en overmaken. Nog wat laatste dingen checken en in orde maken… Ik ben er bijna klaar voor. Druk zijn is soms veel, maar het leidt ook af. Dan kan ik me niet te druk máken. Doe ik dat dan? Hmm, toch wel een beetje. Ik ben niet bang hoor, ik weet dat ik in goede handen ben. Het weer wordt helaas wel tropisch aanstaande donderdag, bleh. Gelukkig daarna lijkt het wat minder. Ik zie wel op tegen het lekken de eerste dagen, en tegen het drukpak. Ik weet dat het weer voorbij gaat. En dan zijn mijn bovenbenen klaar, ook wel een fijn idee!
Afgelopen weekend was het thema van onze Witches’ Wisdom
Circle en van de Journey Circle: “power of community connections”. Het waren
mooie bijeenkomsten met ritueel en journey. We spraken over de kracht van een
community: om je heen in de buurt, op je werk, bij een hobby, lotgenoten en
natuurlijk over de Temple of Ara / Phyllis Curott community. Die is heel
belangrijk voor mij (en vele anderen).
In mijn wekelijkse reading voor de Witches’ Wisdom groep
op Facebook kwam de “Healing”-kaart tevoorschijn. Niet verrassend, dat was bij
de vorige ingrepen ook al het geval. Het is een groepreading waarbij ik 3
kaarten trek en iedereen er eentje kiest voor zichzelf, maar tegelijkertijd hebben
de kaarten als 3-spread voor mij persoonlijk ook zo hun boodschap. Het een
sluit het ander duidelijk niet uit. De kracht van tarot. Op deze kaart zie je
trouwens ook een cirkel mensen.
In mijn shamanic journey ontmoette ik opnieuw Chiron (the
wounded healer) en heb ik gezwommen met dolfijnen en orka’s. Toen ik moe werd,
droegen ze me verder door het water terwijl ik rustte. Letterlijk gedragen door
de community. De journey liet me zo symbolisch de werkelijkheid zien. Dit hele
proces van lipoedeem-reductieoperaties is natuurlijk heel persoonlijk en het
meeste moet ik zelf doen, maar als je je gesteund voelt, is dat heel veel
waard. Ik voel de verbinding. En die community..? Dat ben jij, die dit leest.
Jullie allemaal, op welke manier dan ook.
Dus ja, ik ga het gewoon weer vragen: denken jullie donderdagochtend aan me? Brand
een kaarsje, doe een gebedje, stuur reiki, een uitgebreid ritueel of gewoon alleen
even aan me denken en goeds wensen. Doe wat voor jou goed voelt met de juiste
intentie, dan is alles welkom. Alvast bedankt!
![]() |
| Card from the Witches' Wisdom Tarot by Phyllis Curott & Danielle Barlow |
Just
three more nights to go until the third liposuction. And, as always, things
can’t just go smoothly for us. Last week, the back of my front tooth suddenly
broke off, so that meant two more dentist’s appointments. Today, Ron had to go
back to the pain clinic for more injections in his back, in the hope that
they’ll last longer this time. In early September, he’s also due for a
colonoscopy, for which I’m now making all the necessary preparations.
Meanwhile, we’re planning a bit of home improvement: finally a new window frame
in the bedroom and a door to the roof terrace. Not to mention all the ‘normal’
things that take up time. Anyway, busy, busy, busy. What’s new?
I’m making the final preparations. I’ve filled in the questionnaires from the clinic. I’ve transferred money from the special savings account. Now I just have to wait for it to appear in my current account, then adjust the daily limit, wait four hours and make the transfer. Just a few final things to check and sort out… I’m almost ready. Being busy can be a lot at times, but it also takes my mind off things. That way, I can’t get too worked up. Do I get too worried then? Hmm, well, a bit, I suppose. I’m not scared, mind you; I know I’m in good hands. Unfortunately, the weather’s set to be tropical this coming Thursday, yuck. Luckily, it looks like it’ll be a bit better after that. I’m a bit daunted by the leakage during the first few days, and by the pressure suit. Oh well, I know it’ll all be over soon. And then my thighs will be done, which is a nice thought already!
Last
weekend, the theme of our Witches’ Wisdom Circle and the Journey Circle was:
“the power of community connections”. They were lovely gatherings with ritual
and a journey. We talked about the power of a community: those around you in
the neighbourhood, at work, through a hobby, fellow sufferers when ill, and of
course the Temple of Ara / Phyllis Curott community. That’s very important to
me (and many others).
In my
weekly reading for the Witches’ Wisdom group on Facebook, the “Healing” card
appeared. Not surprisingly, that had also been the case before the former
procedures. It’s a group reading where I draw three cards and everyone chooses
one for themselves, but at the same time, the cards also convey their own
message to me personally as a three-card spread. Clearly, one doesn’t rule out
the other. That’s the power of tarot. Interestingly, on this card you can also
see a circle of people.
During
my shamanic journey, I met Chiron (the wounded healer) again and swam with
dolphins and orcas. When I grew tired, they carried me further through the
water whilst I rested. Literally carried by the community. The journey showed
me reality in a symbolic way. This whole process of lipoedema reduction surgery
is, of course, very personal and I have to do most of it myself, but feeling
supported is worth so much. I feel the connection. And that community…? That’s
you, reading this. All of you, in whatever way you can.
So yes,
I’m just going to ask again: will you spare a thought for me on Thursday
morning? Light a candle, say a prayer, send some reiki, perform a proper
ritual, or just think of me for a moment and wish me well. Do whatever feels
right for you with the right intention – anything goes. Thanks in
advance!

No comments:
Post a Comment