Friday, 11 September 2026

Two weeks post-op

(English below) 

Ruim twee weken na de laatste liposuctie aan mijn bovenbenen. Het herstel verloopt voorspoedig. Het blauw/paars/rood/geel begint aardig weg te trekken. De incisiewondjes genezen goed. De smetplekken zijn gelukkig onder controle. Bewegen gaat prima. Ik loop alweer bijna net zoveel als normaal. Mijn bovenbenen zijn wel nog steeds gezwollen en hard. Het is net een harde dikke plaat. Bij lopen heb ik daar niet zoveel last van; dan wordt het juist wat soepeler. Bij buigen van mijn knieën trekt het wel en is het pijnlijk.

Gisteravond begon het nieuwe seizoen van linedance. Van tevoren had ik gezegd dat ik zou kijken of het ging. Nouja, ik kan lopen, dan kan ik ook dansen. Toch? Ik heb best een hoop dansen meegedaan. Veel ging gewoon goed. Alleen de draaien waarbij je wat door je knieën moet gingen niet zo soepel. Logisch, maar dat maakt ook niet uit. Ik heb lekker gedanst en volgende keer gaat het wel weer een stukje beter denk ik.

Afgelopen nacht mocht eindelijk het drukpak uit ’s nachts. Wat een verademing is dat. Heerlijk. Ik heb die eerste twee weken ook prima geslapen met drukpak (of soms de legging), maar zonder is toch echt een stuk prettiger.

Vanmorgen moest Ron werken, dus ben ik voor het eerst weer zelf in de auto gestapt om naar fysio te gaan. Rijden gaat gelukkig prima, want ik heb 10 minuten rondjes gereden voordat ik een parkeerplekje vond. Alleen in- en uitstappen gaat wat minder lekker vanwege het buigen.
Maureen had nog niet van het LIPLEG onderzoek gehoord, dus ik heb het haar toegestuurd. Ze heeft me gemasseerd en het werd weer wat soepeler gelukkig. We hebben voorlopig twee afspraken per week ingepland.

Vandaag was het vrijdag boekhouddag, dus ik heb niet zoveel gelopen. Nouja toch 8000 stappen van hond uitlaten, boodschappen, even naar de apotheek. Omdat het drukpak aantrekken zonder Ron nog pijnlijk is over mijn bovenbenen heb, heb ik vandaag een dagje ‘vrij’ genomen en de Lipoelastic legging aangehouden. Straks lekker uit voor het slapen en morgen weer braaf het drukpak.

It’s been just over two weeks since the last liposuction on my upper thighs. Recovery is going well. The blue, purple, red and yellow bruising is starting to fade quite a bit. The incision wounds are healing well. Fortunately, the rashes (intertrigo) are under control. I’m moving around fine. I’m already walking almost as much as usual. My upper thighs are still swollen and hard, though. They feel like a hard, thick slab. It doesn’t bother me much when I’m walking; in fact, that actually makes it a bit more supple. But when I bend my knees, it does pull and is painful.

Last night, the new line dancing season began. I’d said beforehand that I’d see if I could manage it. Well, if I can walk, I can dance too. Right? I took part in quite a few dances. Most of it went really well. It was just the turns where you have to bend your knees a bit that didn’t go so smoothly. That makes sense, but it doesn’t really matter. I had a lovely time dancing and I think it’ll go a bit better next time.

Last night I was finally able to take the compression garment off for the night. What a relief that is. Lovely. I slept fine with the compression garment (or sometimes the leggings) for those first two weeks, but it’s definitely much more comfortable without it.

Ron had to work this morning, so for the first time I got into the car myself to go to physio. Driving is fine fortunately, because I had to drive round in circles for 10 minutes before I found a parking space. It’s just getting in and out of the car that’s a bit trickier because of the bending.
>Maureen hadn’t heard of the LIPLEG study yet, so I sent it to her. She gave me a massage and, thankfully, things loosened up a bit again. We’ve scheduled two appointments a week for the time being.

Today was Friday – bookkeeping day – so I didn’t walk much. Well, 8,000 steps all the same from walking the dog, doing the shopping and popping to the chemist’s. As putting on the compression garment without Ron’s help is still painful because of my thighs, I’ve taken the day ‘off’ and kept the Lipoelastic leggings on. I’ll take them off before bed (yay!) and put the compression garment back on properly tomorrow.

 

No comments:

Post a Comment

Two weeks post-op

(English below)  Ruim twee weken na de laatste liposuctie aan mijn bovenbenen. Het herstel verloopt voorspoedig. Het blauw/paars/rood/geel...